Del 11: Avslutande frågor

När man läst igenom alla 10 delar i bloggen så framkommer ett antal frågor.

  • Varför anmäldes jag utan att vare sig anmälaren, hans huvudhandledare eller min prefekt gett mig tillfälle att visa att mina resultat var korrekta

  • Varför avvek nämnden från öppenhetsprincipen, sin egen policy för hantering av fuskärenden och högskoleförordningen under utredningen? 

  • Varför har inga av de bevis jag lämnat för att jag är oskyldig sakkunniggranskats eller överhuvudtaget beaktats i utredningen?

  • Varför anlitades en person helt utan ämneskunskap att sköta hela granskningen av ärendet? Varför hölls denna persons identitet hemlig?

  • Varför utredde inte medicinska fakulteten hoten mot mig och min familj? Varför var det acceptabelt att vänta med att utreda hoten tills fuskutredningen var klar?

  • Varför gick representanter för Lunds Universitet, inklusive rektor, ut med osanna uppgifter i pressen efter att domen i AD friat mig från fuskanklagelserna?


I svaren på dessa frågor finns nyckeln till en grundförändring hos Lunds Universitet som skulle kunna garantera att ingen annan drabbas av det som hänt mig och min familj. Jag ställer dem öppet här i hopp om att någon gång få svar på frågorna. 

Comments

Popular posts from this blog

Del 1: Varför skriver jag detta?

Del 10: Varför blev jag avskedad egentligen?